1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków z zakresu rachunkowości,
2) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne stanowiska pracy oraz przez jednostki organizacyjne gminy,
3) organizowanie właściwego sporządzania, przyjmowania, obiegu , kontroli dokumentów księgowych oraz ich archiwizację,
4) przygotowywanie projektów budżetu, zmian w budżecie oraz sprawozdań z realizacji budżetu,
5) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
6) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
7) prowadzenie księgowości syntetycznej budżetu i środków pozabudżetowych,
8) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z polecenia lub upoważnienia Wójta.
Skarbnik Gminy wykonuje obowiązki głównego księgowego budżetu gminy. Skarbnika Gminy w razie jego nieobecności zastępuje Inspektor do spraw księgowości budżetowej i wynagrodzeń.